מגדלי המגורים שורפים כסף?
- 16 באפר׳
- זמן קריאה 1 דקות
כך תחתכו 20% מהוצאות החשמל המשותפות.
כשחשבון החשמל של השטחים המשותפים במגדל עובר את רף ה-10,000 ש"ח בחודש, זה כבר לא רק "ניהול בניין" – זה ניהול עסק לכל דבר.
במבנים רבי קומות, האנרגיה היא אחד מסעיפי ההוצאה הגדולים ביותר, ולרוב, היא מנוהלת בחוסר יעילות משווע.
🔍 איפה הכסף מתבזבז? (הבעיות הנפוצות)
מערכות מיזוג אוויר בלובי ובחללים משותפים: עובדות 24/7 בעוצמה מלאה, גם כשהלובי ריק או כשהטמפרטורה בחוץ נעימה.
מפוחים ואוורור בחניונים: מערכות האוורור (CO) הן צרכניות כבדות. לעיתים הן פועלות ללא בקרה חכמה או על תדרים גבוהים מדי שלא לצורך.
משאבות מים ולחץ: מערכות מיושנות או כאלו שעובדות בלחץ קבוע ללא ווסתי מהירות (VFD), מה שגורם לבזבז אנרגיה ובלאי מואץ לצנרת.
תאורה: למרות המעבר ל-LED, בבניינים רבים התאורה דולקת בחניונים ובחדרי המדרגות ללא חיישני נוכחות או תזמון חכם.
💡 מה אפשר לעשות כבר מחר בבוקר? כדי להפוך בניין ליותר חסכוני, לא תמיד צריך להחליף את כל התשתיות.
לפעמים מדובר באופטימיזציה בלבד:
התקנת ווסתי מהירות (VFD): התקנת ווסתים על מנועי המפוחים ומשאבות המים יכולה לחסוך עשרות אחוזים בצריכת החשמל של המנוע.
מעבר לניהול אנרגיה חכם (BMS): הטמעת מערכת בקרה שמתאימה את עוצמת המיזוג והתאורה לעומס האמיתי בבניין (לפי שעות או חיישנים).
בדיקת תעריפי חשמל: האם הבניין מוגדר כצרכן מתח גבוה? האם אתם רוכשים חשמל מספק פרטי בהנחה משמעותית? (מהלך שחוסך מיידית 5-10 אחוזים).
תחזוקה מונעת: ניקוי סוללות המעבים של המזגנים וטיפול תקופתי במשאבות משפרים את נצילות המערכת ומורידים את צריכת הזרם.
📈 השורה התחתונה
חיסכון של 20% בחשבון של 10,000 ש"ח בחודש מתרגם ל-24,000 ש"ח בשנה. זהו תקציב שיכול לחזור לדיירים, לשיפוץ הלובי או לקרן התחזוקה של הבניין.
























תגובות