top of page

חיסכון בחשמל קיץ 2014

חיסכון בחשמל בקיץ.

התשלומים עבור השימוש בחשמל תופסים נתח משמעותי מההוצאות החודשיות שלנו.

על מנת לסייע לכם להפחית בהוצאות הללו, אספנו עבורכם מספר טיפים מועילים לחיסכון משמעותי בעלויות החשמל:

מזגן –לא חכם -

אנו חושבים שהמזגן הינו שיא הטכנולוגיה ובכן הרשו לנו להפריך טענה רווחת זו ולומר לכם כי המזגן הינו "טיפש"אם נכוון את הטרמוסטט על 16 מעלות או 19 מעלות או אפילו 23 מעלות הוא יוציא את הטמפרטורה הקבועה לו בקירור שהיא בין 12-16 מעלות.

הדבר היחידי שהוא יודע זה את טמפרטורת האוויר החוזר שבמידה ולא יגיע לטמפרטורה הגיונית (22-25 מעלות בקיץ) המדחס (שהוא הצרכן העיקרי) לא יפסיק לעולם לפעול ולצרוך אנרגיה.

פתחת, סגרת! –

כשבחדר ממוזג ישנם דלתות או חלונות פתוחים, האוויר יוצא החוצה והמזגן צריך "להתאמץ" יותר על מנת לקרר את החדר.

אם תקפידו על איטום מלא של החדר, המזגן לא יבזבז כל כך הרבה אנרגיה ואתם תוכלו לחסוך בחשמל ובכסף.

ניקיון רבותי נקיון–

חשוב להקפיד לנקות מדי פעם את המסנן במזגן שלכם.

כך גם תיהנו מאוויר נקיוגם תחסכו בחשמל על ידי כך שהאוויר שעובר בו, יעבור מהר ללא הפרעות מיותרות.

מחשב –לא לשכוח לכבות –

כשאתם מסיימים לעבוד על המחשב – כבו גם אותו וגם את המסך, לגמרי. אל תשאירו את המחשב במצב המתנה, משום שמצב זה דורש אנרגיה גם כן. חשוב לדעת, כי שומר מסך אינו שומר אנרגיה. לא תאמינו כמה חשמל וכסף תחסכו בלחיצת כפתור אחת.

מחשב צריך מזגן – מעבד המחשב מגיע לטמפרטורות של 60מעלות ויותר, על כן יש לקחת בחשבון כשמחשב פועל הוא פולט חום לסביבה ומשפיע על מערכות המיזוג – לא עובדים – תכבו.

תאורה –אור טבעי –

ביום פתחו את התריסים ותיהנו מאור טבעי בריא, ותחסכו הרבה חשמל.

אור ולא חום-

ישנם סוגים שונים של ציפויים לחלונות אשר אינם נותנים לחום לחדור אלא רק לתאורה הטבעית וע"י כך נחסוך המון בצריכת המיזוג.

נורות חסכוניות –

השתמשו בנורות חסכוניות כגון תאורת לד אשר נמכרת היום במרבית החנויות ובמחירים שפויים, היא מאפשרת חיסכון של כ- 80% בצריכת החשמל, והיא גם תיתן לכם אור למשך פרק זמן הרבה יותר ארוך, כמו כן נורות להט למיניהן מפיצות חום רב אשר גורם למערכות המיזוג להתאמץ יתר על המידה.

דוד חשמלי-

שינו טמפרטורה – התרמוסטט הפנימי של דוד החשמל שלכם מכוון בדרך כלל ל-70 מעלות, מכיוון שזאת ברירת המחדל שלו. את ברירת המחדל הזאת מומלץ לשנות, כדי למנוע מחדל של כסף שאתם משלמים לחינם. כוונו את התרמוסטט ל-65 מעלות, ותוכלו להמשיך ליהנות ממים חמים וגם לחסוך הרבה כסף.

גוף חימום –בדוודים ישנים רבים ישנה שכבה עבה של אבנית סביב גוף החימום, וכתוצאה מכך תהליך חימום המים הופך להיות הרבה יותר איטי משהיה .

הזמנת בעל מקצוע לניקוי הדוד אחת לשנתיים תהווה השקעה שתחזיר את עצמה מהר בתשלום החשמל ובהוצאות תחזוקה נוספות.

מדיח כלים-

תכנית זו תכנית – בכל מדיחי הכלים ישנן תוכניות הדחה קצרות וחסכוניות, ואם תבחרו בתוכנית המתאימה – תוכלו לחסוך הרבה מאוד חשמל וכסף.

מקרר-

שיפור ביצועים – אם אתם רוכשים מקרר חדש, הקפידו לרכוש מקרר בעל מקדם ביצוע (cop) גבוה יותר. ככל שמקדם הביצוע גבוה, כך תוכלו לחסוך יותר.

לא קרוב ולא רחוק – הציבו את המקרר במרחק של 15 ס"מ מהקיר ולא קרוב יותר ולא להניח מעל למקרר דברים מיותרים שיכולים לחסום את יציאת האוויר. זאת על מנת שהחום לא יצטבר מאחורי המקרר וידרוש ממנו לקרר בעוצמה חזקה יותר, מה שיגדיל את צריכת החשמל ב-10%.

גומיות או לא להיות– בצעו בדיקה תקופתית של גומיית האיטום של המקרר. גומייה המאבדת את גמישותה ומתעוותת גורמת לבריחה של האוויר הקר שבמקרר, ולכך שהמקרר צריך יותר אנרגיה על מנת לבצע את המשימה המוטלת עליו – שמירה על איכות המזון שלנו ועל טריותו. כאשר אוויר קר בורח מהמקרר, אתם משלמים על זה 20% יותר.כלום לא משתנה בשעה – מומלץ שלא לאפשר לילדים (ולעצמכם) לפתוח ולסגור את דלת המקרר בתדירות גבוהה. זאת משום שבכל פעם שפותחים את דלת המקרר האוויר הקר יוצא החוצה, והמדחס מתחיל לפעול שוב על מנת לשמור על הטמפרטורה הרצויה. אתם, כאמור, משלמים על כך 20% יותר משהייתם משלמים אם הייתם פותחים את המקרר רק כשבאמת צריך.

מכשירי חשמל לא חיוניים-

בשום מקרה אל תשאירו שנאים בתקע, גם אם לא מחובר אליהם כל מכשיר. ישנם שנאים, כגון מטען לפלאפון, הצורכים אנרגיה גם כאשר אינם מחוברים למכשיר.

קומקום-

שימוש בקומקום מבודד במקום בקומקום לא מבודד יחסוך את כמות הפעמים בהם אתם מרתיחים מים בקומקום וכך יחסוך לכם בהוצאות.

מונה מיידי-

דמיינו לכם מצב שבוא אתם הולכים עם עגלת הקניות בסופר ושמים מוצרים בעגלה מבלי לדעת כמה הם עולים ורק לאחר שמעבירים את הויזה אומרים לכם את המחיר!!!

כולנו רוצים לדעת לפני שרוכשים משהו, כמה הוא יעלה לנו???

כל צרכן חשמל אם פרטי, ציבורי, או מפעל חייב לדעת בכל מצב נתון כמה הוא משלם על החשמל ולא רק בדיעבד.מומלץ להתקין מונה רגעי אשר מתחבר ללוח החשמל אשר מספק את כמות הצריכה בכל דקה וכן את המחיר אותו אנו נצטרך לשלם.

צרכן חשמל המשלם לחברת החשמל על פי תעריף צריכה אחיד, יכול להחליט לעבור לתשלום על פי תעריף עומס המערכת.

לכל שאלה נוספת פנו אלינו

www.nrgredesign.com

Featured Posts

Recent Posts

Search By Tags

אין עדיין תגים.

Follow Us

  • Facebook Classic
  • Twitter Classic
  • Google Classic
bottom of page